Alla inlägg under december 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 31 december 2010 18:07

Ha en härlig kväll alla och ett toppen år 2011, det ska vi ha. Massa kramar från Tväråbäck.


Av Margareta Martimo Johansson - 31 december 2010 16:16

Sista veckan 2010 såg ut så här för mig.

Måndag- Vila

Tisdag- Cykel 30min

Onsdag- Vila

Torsdag- Cykel 30min

Fredag- Löpning 30 min + styrka överkropp


Tack för ett bra träningsår 2010 men 2011 kommer att bli så mycket bättre. Nu ger vi järnet!!!!

Av Margareta Martimo Johansson - 30 december 2010 21:28

Första bilden på våran lilla älskling.

Var och gjorde första första ultraljudet idag och det finns en sprallig liten en i magen min. Simon gissar på att h*n tränar på att kicka igång crossen medan jag tror att vi har en världsmästare i kickboxning på G. Vad tror du?

Allt såg bra ut, vi såg två armar och två ben, ja hela Knutten i detalj. Det är lätt det bästa jag gjort i hela mitt liv, mitt råd till dig som väntar eller i framtiden får barn missa för gudskull inte ultraljudet. Det var helt fantastiskt att se den lilla krabaten, ja för så stor är h*n ju inte ännu, bara 13,8cm.


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av Margareta Martimo Johansson - 28 december 2010 11:45

Har man samma förbränning när man cyklar och springer samma distans med samma intensitet? Nä man förbränner mer om man springer eftersom fler muskelgrupper aktiveras. Man förbränner ca 600kcal/timme under en löprunda och ca 500kcal/timme under en cykeltur som har samma intensitet. Det är svårt att veta om man har samma intensitet när man utövar de två olika sporterna eftersom man vid cykling kommer att få pauser vid ex nedförsbackar. Det viktigaste är att välja en träningsform som du gillar, då kommer du att utöva den regelbundet. Varför inte kombinera de två, cykla till arbetet och ta en löprunda på kvällen.


vs   

Av Margareta Martimo Johansson - 26 december 2010 20:53

såg här såg v.51 ut för mig, inte så mycket träning men bättre än inget.

Måndag- Vila

Tisdag- Cykel 30min

Onsdag- Vila

Torsdag- Vila

Fredag- Vila

Lördag- Löpning + styrka överkropp

Söndag- Cykel 35min

Av Margareta Martimo Johansson - 25 december 2010 17:29

Japp det är det bästa sättet för att komma igång med träningen, oavsett som du startar från början eller ska börja träna igen efter ett uppehåll. För många är nyårslöftet "I år ska jag börja träna" men det bästa sättet att komma igång och hålla igång det är helt enkelt bara att köra. Vänta inte till 2011 för att ta dig en lång promenad, en skidtur eller en löprunda fast kylan biter om dina kinder. Gör du det idag så hinner du träna mer, du mår bättre, blir gladare och piggare än om du väntar till 2011. Så på med mössor, handskar, skidor ja det som passar dig och ge dig ut i kyla. Själv drog jag på min löparskorna och sprang en runda, sitter nu här mycket gladare med rosiga kinder. Känslan efter träning är så underbar!!


 

Av Margareta Martimo Johansson - 24 december 2010 16:58

önskar Simon, Maggan och Knutten er alla


 

Av Margareta Martimo Johansson - 23 december 2010 15:14

Jag tycker absolut man ska unna sig själv lite extra under juldagarna men att totalt släppa på alla spärrar och frossa mår ingen bra utav. Allt i rätt mängd, mat som träning. Det är lätt hänt att man under jul och nyårshelgen sitter och myser tillsammans och Alladinasken åker fram, glöggen hälls i glasen, det blir kanske utgång på juldagen och/eller annandagen och man avstår från sitt vanliga träningsschema.  Jag kommer absolut att njuta av både choklad och glögg men det kan vara bra att ha i bakhuvudet hur mycket man egentligen stoppar i sig.


En pepparkaka-27 kcal

En bit mjuk pepparkaka- 116kcal

En lussebulle- 200kcal

En chokladpralin- 43kcal

10 chokladpraliner- 430kcal

Ett glas vinglögg, 10%- 75kcal

Ovido - Quiz & Flashcards