Alla inlägg den 3 december 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 3 december 2010 11:35

Kom just att tänka på att jag har ju inte lagt upp nå bilder på vad vi har gjort med huset på länge. Vi har tagit det väldigt lugnt de senaste månaderna. Köksluckorna är inte målade ännu men det ligger som nästa projekt, garaget börjar vara tömd på skotrar så nu får luckorna plats där inne.


Hittade ingen före bild men så här ser det ut nu. Taket är målat vitt, väggarna isblå, nytt golv och ny tvättmaskin.


Sedan överraskade Simon mig en dag med att ha ställt en "prydnadssak" i tvrummet.

Japp, R1an står inne och såklart var jag tvungen att pynta den med en tomte nu när det snart är jul :)

Av Margareta Martimo Johansson - 3 december 2010 11:22

Jag är ett sånt frukostfreak, får jag inte min frukost och en lugn stund på morgonen så är min dag körd. Imorse bakade jag scones och gjorde en smoothie med mango och hjortron.


Scones

3dl vetemjöl

4dl grahamsmjöl

1dl havregryn

4tsk bakpulver

100g flytande margarin

3dl mjölk eller vatten

lite linfrön, solrosfrön och pumpakärnor men man kan göra dem naturella eller ha i morötter, smulad fetaost, nötter mm


Blanda alla torrvaror, tillsätt margarin och mjölk/vatten. Knåda ihop till en deg. Dela degen i lämpliga delar och platta ut dem, grädda mitt i ugnen i 10min i 250grader. Servera dem varma med smör och ost.


Mango- och hjortron smoothie

Mjölk

Fryst mango

Frysta hjortron

Linfrön

Mixa ihop allt med en stavmixer. Super gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards