Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 22 mars 2011 20:02

 

Härliga Emma har skickat en award till mig som innebär att man ska berätta åtta saker om sig själv och sedan skicka utmaningen vidare till åtta andra bloggare.


Då kör vi, en del kanske ni redan visste men förhoppningsvis kan jag kanske överraska någon med lite ny, spännande info om mig.

1. Älskar mat.

2. Älskar träning.

3. Har ägnat i princip hela mitt liv åt hästar och ridsporten men anledningen till att jag började rida var inte för att jag gillade hästar utan det berodde på min dåliga rygg, var faktiskt rädd för hästar länge.

4. Skotrar ligger mig så nära hjärtat så på sommaren kan jag dra igång skotern bara för att få känna tvåtakts lukten.

5. På kvällen så brukar jag sjunga för magen och berätta för Knutten vad som hänt under degen.

6. Är sjukligt höjdrädd.

7. När jag var i Rom och besökte Colosseum bröt jag av en stenbit som jag tog med mig hem.

8. Är ett enormt Guns N´Roses fan så på min begravning ska det spelas tre låtar med dem.


Jag vill skicka vidare denna utmaning till de fantastiska bloggarna:

Diana http://dianasverklighet.blogspot.com/

Cassandra http://caassaandraek.blogg.se/


  

Morgondimman har inte lättat, solen har ännu inte hunnit upp, är det då möjligt att själv orka upp från den varma goa sängen?

A och O för att orka upp på morgonen är att du kommer i säng i tid på kvällen och får dina 7-8 timmars sömn som du behöver varje natt. Sover du för lite eller dåligt är risken större att du bara dra täcket över huvudet igen när klockan ringer på morgonen, så prioritera din sömn.

Jag tränar gärna på morgonen, tycker att dagen får en bra start då. Tänkte därför dela med mig hur jag gör de dagar jag väljer att lägga träningen på morgonskvisten.

Till att börja med lägger jag alltid fram mina träningskläder, i och med det har jag gjort upp en plan med min träning för den dagen. Jag kan inte backa och komma med en massa ursäkter.

Jag kan inte träna på tom mage, brukar därför äta en banan och dricka ett glas mjölk eller något liknande. Jag är noga med att alltid fylla på med vätska innan jag tränar samt att jag har med mig vattenflaskan under träningen. Sedan brukar jag duka fram tallrik mm på kvällen samt förbereda frukosten så jag vet att allt i princip står på bordet och väntar på mig när jag kommer hem (för då är jag extremt hungrig).

Sedan brukar jag välja att lägga träningen på morgonen de dagar jag inte ska iväg som tidigast, det är skönt att hinna varva ner lite innan det är dax att ge järnet i skolan eller på jobbet.


Så gör jag, hur gör du?


Ovido - Quiz & Flashcards