Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 14 mars 2011 20:03

Idag är dagen som jag mest troligen har sprungit mina sista km tills Knutten kommit ut till oss. Det är jobbigt när huvudet och kroppen inte är på samma nivå. Huvudet behöver löpturerna för att må bra medan kroppen säger Nej, Nej ,Nej! Jag har svårt att hitta något annat som ger mig samma njutning som löpningen. Promenader är inget för mig, känns som ett straff att inte få springa. När jag går så vet jag att där och där brukar jag göra si och så under min löprunda. Att hitta nya vägar att promenara på är inte så lätt, har nog sprungit de flesta rundor/stigar/vägar runt byn. Jag och Diana brukar en gång/vecka åka till Vindeln och simma + köra vattengympa, det är väl Ok men det är ett pass/vecka.

T-bäcksgympan får jag forma efter dagsformen, så ofta blir det samma övningar man kör, vilket utesluter träningskickarna. Kan inte heller påstå att ridningen är något som jag räknar in som träning, gjorde inte det innan jag var gravid heller. Andy är mindfulness för mig.

Jag ska verkligen försöka ge promenaderna ett ärligt försök, sedan får jag satsa på cykling och styrketräning. Men måste erkänna att jag redan känner suget efter första löprundan, känna vinden i ansiktet, lukten av skog, fåglarnas kvitter och svetten på överläppen.

  

Av Margareta Martimo Johansson - 14 mars 2011 19:49

Om man skulle kunna ta en tugga av min barndom så skulle Soukolojärvi smaka så här, Abborre med kokt potatis och sås. Bättre än så blir det faktiskt inte.


  


4 abborrefileer

potatisar

broccoli

matlagningsgrädde 4%

gräslök

lime

salt

peppar


Gör så här: Koka potatis och broccoli. Stek abborrefileerna i lite rapsolja, salta och peppra. Tillsätt matlagningsgrädde, klipp ner gräslök och pressa limesaft, låt koka upp. Ät och njut!!


Självklart kan jag inte laga/äta fisk utan att ha pappa i tankarna.

  

Av Margareta Martimo Johansson - 14 mars 2011 09:02

Så här såg v.10 ut för mig:

Måndag- Cykel 30min

Tisdag- Promenad 4km + styrka överkropp

Onsdag- T-bäcksgympa

Torsdag- Simning + vattengympa

Fredag- Vila

Lördag Skoterkörning

Söndag- Skoterkörning

Ovido - Quiz & Flashcards