Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 6 mars 2011 19:51

Så här såg v.9 ut för mig:

Måndag- Cykel 20min + styrka överkropp samt simning + vattengympa

Tisdag- Vila

Onsdag- T-bäcksgympa (mitt pass)

Torsdag- Promenad 2km

Fredag- Vila

Lördag- Vila

Söndag- Skoterkörning

Av Margareta Martimo Johansson - 6 mars 2011 19:43

Det var ju kanon väder idag så självklart var man tvungen att rycka igång skotern. Lederna var hårda så det blev en massa lek på åkern istället. Bättre än så här blir det inte.


   


Det måste ju synas att det är en tjej som står baki styret på denna Skidoo ;)

  


   


     

Av Margareta Martimo Johansson - 6 mars 2011 14:24

När man börjar baka är det jätte bra att följa recepten för att få ett gott mat- eller fikabröd men med tiden så kan man tillåta sig att börja utforska lite på egen hand. Vad händer om jag tillsätter det här? Hur smakar brödet med det här i? Hur blir jäsningen i denna formen? Man får vara beredd på att ibland misslyckas man total och får en sten hård klump som man måste slänga eller så får man in en fullträff och brödet blir ljuvligt. Enligt mig så är det just de som är det roliga med bakningen. Det ena brödet blir inte det andra sig likt men det kan ju vara bra att stolpa upp lite av det man gjorde ifall man får in den där fullträffen och vill göra brödet igen. Men alla vill faktiskt inte experimentera och det är helt Ok! Man gör som man själv känner, det roliga och goda är ju att man tar sig tid till att baka. Bröd är ju aldrig så gott som när man eller någon annan bakat det själv.


Så här blev resultatet när jag bakade i helgen.

Havrerutor med äpple, morot och linfrön.

  

Ingredienserna är rågsurdeg, morot, äpple, linfrön, rapsolja, salt, vatten, dinkelmjöl, vetemjöl special och havregryn. Lät degen jäsa i 2timmar, bakade sedan ut den i två stora fyrkantiga bröd och lät dem jäsa i 30min. Gräddade sedan dem i 220grader i 40min i nedre delen av ugnen.

Ovido - Quiz & Flashcards