Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Träning på morgonen, hur kommer man igång?

  

Morgondimman har inte lättat, solen har ännu inte hunnit upp, är det då möjligt att själv orka upp från den varma goa sängen?

A och O för att orka upp på morgonen är att du kommer i säng i tid på kvällen och får dina 7-8 timmars sömn som du behöver varje natt. Sover du för lite eller dåligt är risken större att du bara dra täcket över huvudet igen när klockan ringer på morgonen, så prioritera din sömn.

Jag tränar gärna på morgonen, tycker att dagen får en bra start då. Tänkte därför dela med mig hur jag gör de dagar jag väljer att lägga träningen på morgonskvisten.

Till att börja med lägger jag alltid fram mina träningskläder, i och med det har jag gjort upp en plan med min träning för den dagen. Jag kan inte backa och komma med en massa ursäkter.

Jag kan inte träna på tom mage, brukar därför äta en banan och dricka ett glas mjölk eller något liknande. Jag är noga med att alltid fylla på med vätska innan jag tränar samt att jag har med mig vattenflaskan under träningen. Sedan brukar jag duka fram tallrik mm på kvällen samt förbereda frukosten så jag vet att allt i princip står på bordet och väntar på mig när jag kommer hem (för då är jag extremt hungrig).

Sedan brukar jag välja att lägga träningen på morgonen de dagar jag inte ska iväg som tidigast, det är skönt att hinna varva ner lite innan det är dax att ge järnet i skolan eller på jobbet.


Så gör jag, hur gör du?


 
 
Andrea

Andrea

22 mars 2011 18:53

Annars går det att utnyttja att man har en bebis som inte sover på nätterna och som tycker att 05.30 (om vi har tur)är en bra tid att gå upp på. Då hinns det absolut med ett pass innan jobbet hälsar min kära sambo!

http://ettandetagbort.blogspot.com

Margareta Martimo Johansson

22 mars 2011 19:59

Ja är man uppe då så hinner man mycket innan det är dax att stämlpa in på jobbet/skolan. Hoppas Knutten vill ha lite länge sovmorgon när h*n kommer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Martimo Johansson - 7 december 2011 21:11

Ja livet rullar på här ute hos oss. Praktiken börjar lita mot sitt slut, bara denna och nästa vecka kvar. Efter det väntar två dagar i skolan, redovisningar av uppgif, surr med klasskompisar och en examensmiddag. Sedan är det klart!! Fasiken vad spän...

Av Margareta Martimo Johansson - 6 november 2011 14:01


Mysan älskar att läsa sin Lilla My-bok. Rätt eller fel väg, det är mindre noga.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 28 oktober 2011 22:34

Ja fy skäms på mig, har varit väldigt dålig på att uppdatera er om vad som händer här hos oss. För enkelhetens skull gör jag en lista. 1. Uppsaten är färdig. 2. Praktiken har startat och jag stormtrivs. 3. Mysan har hunnit bli 5 månader. 4. H...

Av Margareta Martimo Johansson - 5 oktober 2011 12:21


Hösten med dess färger och former är jätte intressant tycker My.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 27 september 2011 21:09

Nu är Mysan verkligen en stor tjej, första rikitga maten är testad. Potatis är toppen, eller mamma och pappa tolkade alla skratt och leenden som det i allafall.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards