Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Jag är bra!

Av Margareta Martimo Johansson - 28 mars 2011 07:10

Hur många gånger under en dag säger du till sig själv att du är bra? Förhoppningsvis flera gånger.

  

Dagligen kan man läsa att främst tjejer och kvinnor men även pojkar och män klankar ner på sig mer och mer. Kraven som ställ på oss blir bara högre och högre men är det egentligen inte vi själva som ställer dom högsta kraven. Måste vi hela tiden prestera bättre och bättre, kan vi inte ta oss en funderare, stanna upp en stund och titta oss i spegeln och säga "Jag är bra!"

En lärare åt mig berättare om en fantastisk regel som hon har, säger hon tre positiva saker som rör henne själv får hon lov att säga en mindre positiv sak, sedan är det bara att börja om med tre positiva.


Att börja dagen med att se sig själv i spegel och säga (högt så du hör orden) tre bra saker om dig själv är ett riktigt bra sätt att starta dagen på. Det behöver inte vara nå stora saker utan det bestämmer du själv, det kan vara allt från att frisyren blev bra till att kaffet som jag kokade smakade extra gott. Testa och se hur det känns, tycker du det känns konstigt eller pinsamt så tänk istället "Vad har jag att förlora på detta?"


Här är mina tre "Jag är bra!" tankar måndagen den 28 mars 2011

1. Jag är i graviditetsvecka 31 och orkar fortfarande rida och träna.

2. Jag bakade frukostmuffins igår så imorse fick jag äta en riktigt god frukost.

3. När jag sminkade mig imorse så blev det jätte bra.


Jag är bra men du är också bra!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Martimo Johansson - 7 december 2011 21:11

Ja livet rullar på här ute hos oss. Praktiken börjar lita mot sitt slut, bara denna och nästa vecka kvar. Efter det väntar två dagar i skolan, redovisningar av uppgif, surr med klasskompisar och en examensmiddag. Sedan är det klart!! Fasiken vad spän...

Av Margareta Martimo Johansson - 6 november 2011 14:01


Mysan älskar att läsa sin Lilla My-bok. Rätt eller fel väg, det är mindre noga.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 28 oktober 2011 22:34

Ja fy skäms på mig, har varit väldigt dålig på att uppdatera er om vad som händer här hos oss. För enkelhetens skull gör jag en lista. 1. Uppsaten är färdig. 2. Praktiken har startat och jag stormtrivs. 3. Mysan har hunnit bli 5 månader. 4. H...

Av Margareta Martimo Johansson - 5 oktober 2011 12:21


Hösten med dess färger och former är jätte intressant tycker My.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 27 september 2011 21:09

Nu är Mysan verkligen en stor tjej, första rikitga maten är testad. Potatis är toppen, eller mamma och pappa tolkade alla skratt och leenden som det i allafall.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards