Alla inlägg den 6 september 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 6 september 2010 20:19

Japp då var det måndag igen, faktiskt har det varit en riktigt bra måndag. Dagen har bestått av föreläsningar, massa skratt med mina tokiga klasskompisar, matinhandling, matlagning, Andy och nu ska jag avsluta dagen med att springa en runda runt byn.

Det slog mig när jag kom hem idag och kunde sätta mig ute och läsa att just i denna stund var allt perfekt. Jag läser med ett gäng underbara människor om ett område som är så otroligt intressant, jag får komma hem till ett hus som trots sina skavanker får mig att le, jag har underbara Simon som stöttar mig i vått och torrt. Ja det är helt enkelt perfekt!

  



Av Margareta Martimo Johansson - 6 september 2010 09:06

Alla har ju inte möjlighet att följa med mig och Andy ut i skogen men så har kan det se ut en härlig kväll. Förhoppningsvis fortsätter det att vara så här lugnt och stilla även nu när älgjakten drar igång.


Andy älskar livet i skogen, en ridtur är ju som ett enda stort smörgåsbord för henne.




Det finns hur mycket klättermöjligheter som helst. Denna dag skulle vi upp till toppen längs skogskanten.


Kan dom med cross ta sig fram så kan vi med häst.

   


Mer ridvägar.


Det bästa med att matte kommer är nog ändå den goda maten hon har med sig.

              

Av Margareta Martimo Johansson - 6 september 2010 08:56

Att helger brukar gå fort det vet man redan men denna helg satte nog personligt rekord. Jag tog en hel pluggfri helg, mycket skönt även om jag börjar känna mig lite stressad nu.

Vi hann i allafall med massa höststädning och fixning på huset.


Jag gick lös och klippte ner alla blommor, buskar och annat som började se risigt ut.


Potatisblasten tog frosten så de klipptes också ner.

   


De sista trappstegen färdigställdes och gräsmattan klipptes.

     


Vi hade ju bestämt oss för att riva altanen men nu vart det en sista minuten ändring, den får stå kvar i vinter då kan vi bara köra upp skotrarna på den så de får snöskydd. Simon lär ju vara nöjd, han kommer ju att ha så fin utsikt från sovrumsfönstret, plus att om han inte vill stiga upp så kan jag bara gå ut och dra igång någon av de tre skotrarna som finns i på altan DÅ lär han stiga upp på en gång. :)


      



Ovido - Quiz & Flashcards