Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 15 januari 2011 23:41

Idag hade vi inspirationsdag här i Tväråbäck. Det var jätte roligt, dels att få träffa massa nytt folk men även att få testa nya pass. Alla var glada och nöjda men nog lär vi känna av aktiviteterna imorogn.


Morgonen startade med en god frukost för att ladda batterierna.


Första passet var Zumba. Det var riktigt kul att testa, jag förstår att folk köar för dessa pass. Det är nog dessutom mycket roligare om man inte har två vänster fötter som jag har :)

   


Det är vikitgt att fylla på med energi mellan passen.

  


Efter det var det Gymmix, ett rikitgt bra pass som lätt går att anpassa för olika nivåer. Vi beställde det till oss så det kommer att bli riktigt roligt att få börja köra det.

     

  

  


Sedan var det lunch, kycklinggryta med ris. Alla var super hungriga och maten var toppen. Bra jobbat köket!!


Efter lunchen hade vi lite genomgång och sedan körde Pigga seniorer igång. Hon som höll passet berättade att hon hade en 90åring med på sitt pass. Oj vad imponerad man blev och inspirerad, det här ska jag också klara av när jag är 90 år.

  


Fruktstund

  


Sist men absolut inte minst kom Ewa-Carin och höll gympa 2. Kroppen var hyfsat slut men Ewa-Carins energi peppade igång alla igen.

  


Enda bilden på mig, nöjd men mycket slut. Fick lugna ner mig på slutet för Knutten började leva rövare, h*n vart väl less på allt hoppande, skuttande, springande och flummande.

  


Kvällsmys

  

Ovido - Quiz & Flashcards