Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 25 februari 2011 15:42

Var på bokrean med Diana idag och tokhandlade. En blandad kompott blev det, mycket som handlar om mat förstås :)

  


Mat för liv och lust, 99kr

Bröd, 129kr

Sju sorters kakor, 39kr

Äkta vara, guiden till oförfalskad mat, 79kr

Bara 100 kalorier, 29kr

Paulunmetoden för viktminskning, 15kr

Stora boken om barn, 179kr

Dassboken, 3 för 99kr

Gucci krigen, 69kr

Diamanter är för evigt, 69kr 

Förrädarna (ljudbok), 99kr

En geishas memoarer (ljudbok), 99kr


Reapris: 891kr Ordinarie pris: 2377kr



Av Margareta Martimo Johansson - 25 februari 2011 11:42

Jag har suttit och arbetat med en uppgift till skolan som handlar om idrott och började fundera lite på olika förebilder som lyfts fram i olika sammanhang. Beroende på vad jag pysslar med så blir jag inspirerad av både kända och okända personer, de som har det är lilla extra. Jag tänkte lyfta fram tre stycken som jag tycker extra bra om, självklart skulle listan kunna göras lång men då skulle den inte vara lika rolig att läsa.


Nr 1. Pether Markne, enligt mig en helt underbar liten karl. Har haft turen att pricka in två utav hans clinics. Bägge gångerna har jag lyckats röra i han i hopp om att lite av hans kunskap skulle fastna på mig :)

   


Nr 2. Här blir det lite svårare, kan inte förneka att Rolf-Göran Bengtsson är sjukt bra men för att det få in någon icke-svensk väljer jag hans hårda konkurrent Ludger Beerbaum. Sån stil, snabbhet och exakthet, rysningar på hög nivå.

  


Nr 3. Sist men inte minst Markus Allbäck, han har visat att inget kan stoppa en även om "experterna" anser att du är för gammal att utöva din sport.

  


Vem har du som förebild?

Ovido - Quiz & Flashcards