Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 2 februari 2011 15:02

Ibland känns det som att dygnet saknar alldeles för många timmar, en sådan period är jag inne i nu. Vårat skolschema är så otroligt fullspäckat så det är skrämmande. Vi ska ha 40timmars veckor men det är omjöligt att lägga ner så lite tid på skolan. All min tid går åt till att läsa, renskriva, förbereda, bråka med Cambro mm. Någonstans här emellan klämmer jag in pendlande, häst, träning, graviditet, hus mm. Tyvärr så blir mina kära vänner lämnade i skymundan, ni vet att jag älskar er och avgudar erat tålamod med min konstanta frånvaro.

Det är så lätt att man sätter sig själv i sista båt när man har travar med saker att göra. För något år sedan tatuerade jag in en påminnelse åt mig själv på handleden, "Breathe". Detta så att jag aldrig ska glömma bort att andas och ta hand om mig själv.

  


Idag när jag körde hem från stan efter en föreläsning som slutade med ett glömt seminarium (glömt från skolan sida att informera oss om) och en utskällning från gubben på bilprovningen så stannade jag till på Statoil och köpte mig en kaffe och satte mig sedan i solen och bara andades.

  


Låt inte stressen äta upp er,ingen kräver att du ska vara en supermänniska mer än du själv så sätt dig ner, andas, rensa huvudet för en liten stund, detta tjänar alla på i längden.


Ovido - Quiz & Flashcards