Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Tre sundare varianter av lasange

Av Margareta Martimo Johansson - 25 april 2011 19:29

Lasange är både gott och bra att göra om man har många munnar att föda eller om man vill göra matlådor. Det finns flera sätt att göra lasangen lite nyttigare och sundare, jag ska dela med mig av mina tre bästa knep.


1. När du gör köttfärssåsen, byt ut hälften av köttfärsen mot rivna morötter eller rotselleri. Tillsätt även majs, paprika eller gröna ärtor.


2. Istället för att göra en bechamelsås så kan du använda krossade tomater. Recept finns i bloggen, både för vegetarisk lasange och vanlig lasange.


3. Byt ut varannan lasangeplatta mot ett kokt vitkålsblad. Koka vitkålen i ca 3-4min så den fortfarande har lite stuns i sig.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Martimo Johansson - 7 december 2011 21:11

Ja livet rullar på här ute hos oss. Praktiken börjar lita mot sitt slut, bara denna och nästa vecka kvar. Efter det väntar två dagar i skolan, redovisningar av uppgif, surr med klasskompisar och en examensmiddag. Sedan är det klart!! Fasiken vad spän...

Av Margareta Martimo Johansson - 6 november 2011 14:01


Mysan älskar att läsa sin Lilla My-bok. Rätt eller fel väg, det är mindre noga.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 28 oktober 2011 22:34

Ja fy skäms på mig, har varit väldigt dålig på att uppdatera er om vad som händer här hos oss. För enkelhetens skull gör jag en lista. 1. Uppsaten är färdig. 2. Praktiken har startat och jag stormtrivs. 3. Mysan har hunnit bli 5 månader. 4. H...

Av Margareta Martimo Johansson - 5 oktober 2011 12:21


Hösten med dess färger och former är jätte intressant tycker My.   ...

Av Margareta Martimo Johansson - 27 september 2011 21:09

Nu är Mysan verkligen en stor tjej, första rikitga maten är testad. Potatis är toppen, eller mamma och pappa tolkade alla skratt och leenden som det i allafall.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards