Alla inlägg under november 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 19 november 2010 21:40

Annica var och laddade upp batterierna hos oss med ridning och skoterkörning.

 


 

Av Margareta Martimo Johansson - 17 november 2010 21:41

... efter vatten så är te den vanligaste drycken i världen.

Av Margareta Martimo Johansson - 14 november 2010 21:13

Så här såg v.45 ut:

Måndag- Promenad 3 km

Tisdag- Cykling + mage 60min

Onsdag- T-bäcksgympa (styrka)

Torsdag- Vila

Fredag- Vila

Lördag- Promenad 3km

Söndag- Vila

Av Margareta Martimo Johansson - 14 november 2010 13:18

Grattis på farsdag <3

"I minnet du lever, du finns alltid kvar. I minnet vi ser dig, precis som du var"

 

Av Margareta Martimo Johansson - 12 november 2010 14:32

Curryfisk med potstis


4 portioner

400g färsk eller fryst torskflie

1 tsk salt

1 msk rapsolja

1 tsk curry (jag tog mer men då ÄLSKAR jag curry)

1 msk vetemjöl

½ dl vatten

2 dl Lätt creme fraiche

lite hackad persilja

kokt potatis, ris eller bulgur.


Skär fisken i ca 2 cm stora bitar. Hetta upp rapsoljan och fräs curryn i någon minut. Tillsätt mjöl, rör om och häll i vattnet och creme fraichen. Lägg i fisken. Sjud på svag värme 5-10min beroende på hur tinad fisken är. Strö gärna över hackad persilja så slutet och ät med potatis, ris eller bulgur.

Av Margareta Martimo Johansson - 11 november 2010 16:44

Den lilla starka gröna frukten som kan få en maträtt till helt nya nivåer. Vissa gillar den medan andra klarar sig bra utan den. Jalapeño är en variant av spanskpeppar och har fått sitt namn från staden Xalapa i Veracruz, Mexico. Det går att köpa Jalapeño färsk, konserverad eller i torkad form. Kanske är det salsasåser man tänker på i första hand eller salladsbarer när Jalapeño kommer på tal.
Den omogna frukten är till en början grön för att sedan övergå till röd iochmed att den mognar. Styrkan ligger på mellan 2,500 och 10,000 scoville-enheter.

                                       

Av Margareta Martimo Johansson - 11 november 2010 16:16

Fasiken så härligt, men nu är ju skoterbegäret så stort så man nästan ligger i fosterställning och skakar på golvet. Det var verkligen en adrenalinkick som fick mig att skaka som ett asplöv. Vad finns det inte att älska med vintern?? Skotern som ryter när du drar iväg, de fina vita kalla flingorna mot ansiktet, lukten av tvåtakt, adrenalinet som pumpar i kroppen, skrattande vänner som delar ditt intresse och slutligen att komma in i värmen efter en hård, lång men rolig skotertur.


De blev att rasta gammelskotrarna. Gu vad jag kommer att sakna Pärlan är hon blir såld.

 


 

Av Margareta Martimo Johansson - 10 november 2010 09:31

Vi blir alla inspirerade av olika saker men frågar man olika personer om vad deras inspirationskälla är så är det ofta en person som de hyser stor respekt för och som har haft inflytande i deras liv. Samma gäller för mig. Förra veckan hade jag tur att få vara och lyssna på en föreläsning med Kurt Bergh, en av mina stora inspirationskällor. Jag har inte träffat många personer som han, så kunnig men så otroligt godhjärtad och nere på jorden. Varje ord som han säger försöker jag lägga på minnet för att sedan lyckas få ihop mitt eget pussel om vad som är "rätt och fel" inom det gigantiska området nutrition och träning.


Får ni någongång möjlighet att gå och lyssna på denna man så GÖR DET!!!!


Tänk att få vara en liten fluga på hans axel....

Ovido - Quiz & Flashcards