Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 17 oktober 2010 20:18

Så här såg v.41 ut för mig

Måndag- Löpning 3km + styrka

Tisdag- Vila

Onsdag- T-bäcksgympa (core)

Torsdag- Vila

Fredag- Promenad 3km

Lördag- Träning ala Magganstyle

Söndag- T-bäcksgympa (core)

Av Margareta Martimo Johansson - 17 oktober 2010 17:25

Doften av nybakat bröd sprider sig i huset, kan det lukta bättre??

 

6dl kallt vatten

25g jäst

9dl vetemjöl

6dl dinkelmjöl (fullkorn)

1 msk rapsolja

2 tsk salt

2dl pumpakärnor, solroskärnor och linfrön


Jästen behöver inte lösas i vatten om man inte vill utan alla torra varor kan blandas ihop direkt men jag löste jästet i vattnet, tillsatte salt, rapsolja, frön och sedan mjölen. Arbeta degen i ca 10min. Låt den jäsa under duk i 2 timmar. Kråda om den och fördela den i tre delar och rulla ut i lämpliga längder. Låt dem jäsa utan duk i 25 min. Grädda i 250grader, längst ner i ugnen i 20-25min. Låt dem få fin färg innan du tar ut dem.

Av Margareta Martimo Johansson - 17 oktober 2010 12:02

Härliga snö <3

 


Det som gömts i snö....är lika gott som allt annat tycker Andy

 

Ovido - Quiz & Flashcards