Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 3 oktober 2010 20:24

Så här såg v39 ut för mig

Måndag- Vila

Tisdag- Löpning 4km+ styrka

Onsdag- T-bäcksgympa (core)

Torsdag- Promenad

Fredag- Löpning 6km

Lördag- Vila

Söndag- T-bäcksgymap (core)

Av Margareta Martimo Johansson - 3 oktober 2010 20:12

Middagen idag blev Flygande Jakob, så underbart gott att man nästan inte kan sluta äta.


Stek kycklingfileer i mindre bitar, koka jasminris, skiva banan och tomat. Blanda grädde och chillisås. Lägg allt i en ugnsfast form, börjar med riset längst ner, sedan kyckling, banan, tomat och jordnötter. Häll över grädden med chillisås. In i ugnen i 10-15 min i 200grader.


Det är sällan jag bakar gofika men idag slog jag till på stort och gjorde Snickerskakor.


Botten

3st ägg

4dl socker

200g margarin

4dl mjöl

3msk vaniljsocker

0,5tsk bakpulver

175g jordnötter

Blanda alla ingredienser och bred ut det i en form med bakplåtspapper i. Fördela nötterna över smeten och grädda i 200 grader i 10-15min


Kolasås

2dl socker

2tsk vaniljsocker

2msk kakao

1dl sirap

1dl grädde

60g margarin

Koka ihop kolasåsen och bred ut den över kakan.


Topping

Smält 200g cholkad och bred det över kakan. Låt stå kallt tills chokladen stelnat.

Ovido - Quiz & Flashcards