Alla inlägg den 22 juli 2010

...jag bakade sockerkaka men nu står det en god tigerhäst i köket.

  


  


  


Om ni vart sugna på att baka, här har ni receptet.

2 ägg

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

1 ½ tsk bakpulver

50 g margarin eller smör

1 ½ dl mjölk

3 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175°C. Smörj formen och ströa den. Vispa ägg och socker vitt och luftigt. Smält smöret och tillsätt mjölken, det får gärna vara lite varm, rör ner det i ägg/socker smeten. Tillsätt vaniljsocker,mjöl och bakpulver, vispa ihop. Jag hälde i lite mer än hälften av smeten i formen sedan tillsatte jag lite (2tsk) kakao i resterande smet för att få en tigerkaka eller som de var för mig en tigerhäst.

Grädda i nedre delen av ugnen i 175°C, 35-45 minuter.


Av Margareta Martimo Johansson - 22 juli 2010 10:52

Jag bara älskar intervallträning, det är det bästa sättet att snabbt förbättra konditionen. Hjärtat och lungorna får sig ett ordentligt träningspass. Igår kväll skulle jag bara ut och springa lillrundan på ca 3km, då är intervaller suveräna att köra. Jag värmer upp och sedan kör jag 6-10 intervaller med ett högt tempo under 30sek och lugnare i 1 min osv. Så gott folk ut och spring/cykla/simma/rid intervaller!!!


     

Ovido - Quiz & Flashcards