Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 6 juli 2010 11:21



  Jag var och handlade på Ica Maxi igår, hade inte särskilt brottom så jag strosade lugnt omkring och kollade in vad folk handlade. När jag kom till brödavdelningen så gick jag förbi hyllorna och började kolla in vad som egentligen fanns där. Jag bakar oftast eget bröd men visst när jag inte har tid, ork eller lust så köper jag det som alla andra. Många av förpackningarana ger ett intryck utav att det skulle bakats för hand utav levande människor. Tror någon idag att det står ett gäng bagare med mjöliga händer och bakspade i handen och sliter så att vi ska få nybakat bröd?? Nybakat, färskt eller vad de nu kan kalla det, tror man verkligen att det brödet är lika saftigt och gott när de har så lång hållbarhet?? Funderar man inte längre än vad nästan räcker?? Om man bakar sitt eget bröd så håller det sig i några dagar, smart är ju att frysa in och sedan ta fram på kvällen för att ha gott färskt bröd på morgonen. Väljer man istället att köpa bröd och det håller i veckor så ska man kanske ta sig en funderare, vad har de satt i brödet?? En liten regel som är bra att ha med sig är att ju kortare innehållsförteckning, desto bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards