Alla inlägg under augusti 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 25 augusti 2010 20:03

...och erkänna för sig själv att nu är hösten här. Det är kallt, det regnar och blåser. Suck och stön, vart försvann årets sommar??? Måste passa på att bjuda på en fin sommar bild som jag ska etsa fast på näthinnan när jag nu ska gå och dra på mig mina löpskor och trycka mig in i reflexvästen.


Det är Dianas fina Nisse med Andy i släptåg, varför rida två när du kan motionera bägge på en gång?!?!   

Av Margareta Martimo Johansson - 25 augusti 2010 19:37


Kikärts- och linssallad.

Röda linser, koka dem eller köp färdig kokta.

Kikärtor, mina var färdig kokta.

Avokado

Tomat

Paprika

Sallad

Fetaost

Vitlöksdressing

Hårt bröd med bregott till.

Det var så otroligt gott, enkelt och köper man färdig kokta kikärtor så går det hur snabbt som helst.


Av Margareta Martimo Johansson - 24 augusti 2010 10:47

Ja det är den stora frågan, kan man trimma löpformen utan att springa?? Klart man kan. Det här är några övningar jag brukar göra de dagar jag inte känner för att ge mig ut i spåret.

1. Utfall med rotation.

2. Utfall med hopp.

3. Hoppsquats.

4. Armhävningar.

5. Bäckenlyft.

6. Sit ups.

7. Kissande hunden.

Jag brukar köra ett pass på ca 30min med den här typen av övningar och jag känner att jag har blivit starkare och fått bättre kontroll över mig själv i skogen.   

Något som kan vara värt att testa är att exempelvis springa på måndag, göra inneövningarna (man kan göra dem ute också) på tisdag, vilodag onsdag, springa torsdag, inneövningarna fredag osv.

Av Margareta Martimo Johansson - 23 augusti 2010 21:04

Vi fick finbesök från stan, Anco anlände till oss igår och slängde ihop en pizza åt oss så vi blev mätta och glada.

Idag så drog jag igång projekt Gästrum. Anco och jag har tagit de första stegen, målat taket och börjat riva lite i tapeterna.


Innan

  


Taket målat en vända

  


Anco

  


De har varit och hämtat våran häll så senast i övermorgon så borde vi ha den tillbaka men jag vågar inte rikigt tro på det.


Dagens midag


Kyckling, koka eller stek.

Morötter

Sockerärtor

Rödlök

Gräslök     

Lätt Creme Fraishe

Curry

Salt

Peppar

Jasminris

Så enkelt men så gott!!

Av Margareta Martimo Johansson - 21 augusti 2010 21:30

Ikväll var vi och ställde ut BMWn även kallad lillskorven. Det var mycket folk trots att det inte var så bra väder men ingen är ju gjord av socker så....

Vi hamnade dessutom på vk.se, kolla in på http://www.vk.se/Article.jsp?article=370832


BMW Club Schweden




Megan Fox bilen


En riktigt fräsch 240 med 850 turbomotor


Sätt dig i den här bilen så behöver du inte gå till en massör men du kanske behöver uppsöka hjärtdoktor. Shit vilken dunka dunka han hade, jag vibrerar fortfarande.   

              

Av Margareta Martimo Johansson - 21 augusti 2010 11:00

Tillslut blev lilltoan färdig men gu vad jobbigt det har varit bitvis, inte för att det har varit så jobbigt att göra själva grejen utan för att det har varit ganska dåligt med roliga reportage i tidningarna. Inte vill men sätta upp sida efter sida med misshandel, våldtäkter, mord osv. Vad har egentligen svenska folket gjort i sommar???


Det fattas bara lite taklister sen är det helt färdigt.

  


  

Av Margareta Martimo Johansson - 21 augusti 2010 10:57

Ett stort grattis till Ida och hennes fina Penny Lane för gårdagens felfria runda i 1.10m Hoppas resten av helgen fortsätter lika bra.


  

Av Margareta Martimo Johansson - 18 augusti 2010 21:17

  

Det här ser jag efter att jag dragit på mig löparskorna eller haffat blåbärshinken för att ge mig ut från gården och in i skogen. Det finns genvägar att ta i livet, träningen, i förhållanden, på arbetet eller i skolan mm men som det gamla ordspråket säger "Genvägar är senvägar". Varför ska alla göra det så svårt för sig, sluta med det och lev ditt liv lyckligare och mer harmoniskt.

Ovido - Quiz & Flashcards