Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Margareta Martimo Johansson - 5 augusti 2010 15:30

Jag fick ett sånt sug igår efter blåbärsmuffins så när jag steg upp i morse så tog jag med en hink och gick baki knuten.



   


Blev du också sugen? Här har du receptet.

100g smör eller margarin

1dl socker  

2 ägg

2tsk vanillinsocker

2½dl vetemjöl

2dl grahamsmjöl

2tsk bakpulver

1½dl mjölk

1½dl blåbär (ta vad du vill, russin, äpple, jordgubbar, det är bara fantasin som sätter stopp för vad du kan ha i)

Grädda i 200-225 grader i ca 15 min, längst ned i ugn.

Blanda smält smör/margarin med socker så det blir luftigt och lätt. Tillsätt ett ägg i taget, rör. Tillsätt resten av ingredienserna. Jag brukar för syns skull sikta lite florsocker över dem innan jag serverar men det behövs inte.

Av Margareta Martimo Johansson - 5 augusti 2010 15:18

  

Så här såg det ut i mitt igår kväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards