Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 9 augusti 2011 16:31

På måndag (15/8) så börjar skolan igen. Det är med blandade känslor jag startar denna termin. Samtidigt som det känns super spännande att få skriva uppsats och gå ut på praktisk så känns det fortfarande i hjärtat att jag lämnar mitt hjärtegyn hemma. Ja hon har ju en underbar pappa som kommer att ta hand om henne som den prinsessan hon är men ändå.....

Det här är även sista terminen, bara en tenta, en uppsats och praktik sedan är jag klar. Aaaaaa.... vad händer sen???

Hur beskriver man känslan; skrämmande, spännande, pirrigt, hysteriskt ja en känslomässig bergochdalbana. Jag måste ändå erkänna att jag ser ljust på min framtid. Blir så otroligt less på att hela tiden få höra "finns det jobb som dietist?" eller "oj, oj, oj för dietister ser det mörkt ut på arbetsfronten". Ja tänker man så är det klart att det blir tungt. Nä jag har bestämt mig för att min framtid är ljus och att det är jag som avgör mitt öde och det kommer att gå bra!!


Med en solstråle som denna hemma kan man inte vandra i mörker. <3 <3 <3

 


Ovido - Quiz & Flashcards