Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Margareta Martimo Johansson - 4 augusti 2011 12:42

Det är nog inte så många som vet det här men jag har en liten hemlig dröm om att lära mig köra cross så nu har jag börjat träna med min lilla fräsiga svarta moppe. Jag tänkte att jag startar lite mjukt så kanske jag inte har ihjäl mig själv, tror den risken skulle vara ganska stor om jag satte mig på Simons KTM.

    


Annars så är det ganska lugnt här på hemmafronten. Grönsakerna växer ute i landet. Lillan har varit så snäll så jag har tom haft tid att rensa bort allt ogräs som gillar att växa där.

 


Igår var det våran premiärtur på Sommarcafet. Onsdagar och söndagar är det sommarcafe här i byn. De har haft öppet i flera veckor men vi har lyckats vara borta, upptagna eller haft besök all andra gånger. Det var riktigt roligt att träffa folk från byn. Under resten av året så träffas vi ju på gympan, ja inte hela byn då men "vårat lilla gäng". Det var mycket gott fika, speciellt ananaspajen som jag åt. Tror nog att jag skulle kunna äta ihjäl mig på den, måste komma ihåg att fråga receptet av Inga-Lis.

    

Ovido - Quiz & Flashcards